Fark Yaratanlar

Haftasonu 3 gün öyle kişiler tanıdım ki “Fark Yaratan Yüce Gönüllü İnsanlar”

Malum 3 gün tatil, biz de Urla yarımadasını keşfedelim diye yollara çıktık. Uzun süren yolculuğumuzun sonunda İon Village’a geldik. İonyalıların 12 devletinin kurulup, batı medeniyetinin başladığı bu topraklarda bulunmak büyüleyiciydi!

Ali Rıza Ersoy Türkiye’nin gündemine Endüstri 4.0 ı sokan ağabeyimiz yaptıklarını ve onu iki cümle ile tanıtmam mümkün değil. Kendisi  İon akademide hayallerini gerçekleştiriyor, dijital dönüşüm, endüstri 4.0, tarım 4.0 , değişim yönetimi konularında yılların deneyimini paylaşıyor. İon akademide köyün çocuklarına ücretsiz maker eğitimleri, piyano eğitimleri veriliyor gönüllü gençler tarafından.

Işıl Ersoy İon Village da keyifli bir butik otel kurmuş toplam 5 odada minimal bir dekorda dinleniyorsunuz. Misafirleri için sabah erkenden  kilometrelerce uzaktan simit, boyoz almaya gidiyor Işıl Hanım. Permakültür prensipleri ile oluşturulan İon farm da çiftlik hayatını deneyimleme imkanınız oluyor. Geceleri kurbağa ve ağustos böceği sesleri dinince sabah sofranıza gelecek acurun çıt çıt büyüme sesini duyabilirsiniz. Işıl hanımın elinden, yardımcısı Esen hanım ile birlikte hazırlanan, bir tek kuş sütü eksik olan sabah kahvaltısını hayal etmek bile güç; tamamı organik doğal ev yapımı reçeller, peynirler, taş fırın ekmeği ve bostandan tabağınıza gelen domates, biberlerin ve de acurun tadı anlatılmaz. Sunum harika, ortam harika, sohbet harika. Işıl hanım sosyal sorumluluk alanında faal çalışmalar sürdüren bir gönüllü. Bölgedeki özel çocuklar, okuma yazma bilmeyen kadınlar, Koruncuk vakfı çocuklarına yönelik proje fikirleri var. Kahvaltı sohbetinde o günkü turistik rotanız hakkında danışmanlık ta alıyorsunuz.

Tavsiyeleri ile gezdiğimiz, yediğimiz içtiğimiz yerleri birazdan anlatacağım ama ona geçmeden önce tarım 4.0 a laboratuarı olarak tasarlanan bu mekanda geçirdiğimiz 3 gün ruhumuz dinlendi, ciğerlerimiz oksijen doldu, genel kültürümüz ve doğa sevgimiz arttı bunun için Ersoy çiftine çok teşekkür ediyorum ve sizin için sevgili okurum ufak bir haftasonu kaçamağı için gitmek isterseniz (muhakkak gitmelisiniz) adresi de şuraya yazıyorum http://www.ioncenter.biz/village

Gezip gördüklerimizden bahsedelim artık. Ildırı koyu nefis günbatımı eşliğinde rakı, balık, meze harika; Barbaros köyü yok böyle bir yer. Her ağacı, her direği , her kapıyı süsleyen bir “oyuk” yani korkuluk. Her yıl festivali de düzenleniyor. İnsan merak içinde bir oyuktan öbürüne gidiyor daha da ilginci var mı diye zira hepsi çok sevimli ve ilginç.. köyün girişinde kültür sanat evinde taş tozundan tabloların yapımını görebilirsiniz. Hemen karşısında Mimas sanat galerisi çok özel koleksiyonların sergilendiği bir mekan aynı zamanda yöre halkına plastik sanatları öğreten, sevdiren ücretsiz etkinlikler düzenleniyor.

Köylü teyzelerin açtığı sergilerden aldığımız oyuklar, eşarplar ile keyifle ayrılıyoruz köyden. Yol üstünde Koruncuk vakfı tarafından oluşturulan korunmaya muhtaç çocuklar için yapılan yerleşkeye uğruyoruz. Tatil nedeniyle ıssız ama yakında kapılarını minik dostlarına açmasını ümit ediyoruz. Uzunkuyu Köstem zeytinyağ müzesi çok eğitici bir yer. http://kzmurla.com/

Artık terkedilen manuel yarı otomatik yağ proseslerini ve tarihçesini anlatan rehberli tur eşliğinde, neden soğuk sızma 26 dereceyi geçmeden üretilen zeytinyağını tüketmemiz gerektiğini öğrendik. Karaciğer ve nöral sistemimize faydalı asitleri seviyoruz.

Germiyan köyüne uğrayın yolunuz düşerse ve bütün köyü boyayan Nuran Erdem ile tanışın, köy kafesinde limonata içip sohbet edin. Nuran hanım güzel mi güzel bir köy kadını. Herkes köyüne dönsün, köyüne sahip çıksın felsefesi ile yıllardır mücadelesini veriyor. Onun resimleri ile köy yaşanası bir güzelliğe kavuşmuş. Ön koşul duvarlarınızı beyaza boyayacaksınız, böylece hijyen de gelecek diyor Nuran hanım , daha fazlası için TedX konuşmasını izleyin derim https://www.youtube.com/watch?v=fKXuUv7QVbE .

Urla bağ yolunu takip edip Urlice şarapçılığa geliyorsunuz. http://www.urlice.com/index.html Şarap ve pizza ikilisi harika, bağ bozumunda muhakkak ziyaret edin merlot ve şiraz üretimini görün.

Biz turu büyütelim dedik ve Teos antik kentini gezdik insan büyüleniyor. http://www.teosarkeoloji.com/ İonyalıların 12 devletinden biri burada egemenlik sürmüş senato binası ve anfi tiyatro olduğu gibi korunmuş. 1700 lü yıllardan beri kazılar sürüyor. Sığacık Kaleiçi güzel ama kalenin dışı istila ekonomisine kurban gitmiş. Akşam uzun yolları kat edip Özbek koyunda ayaklarınız suyun içinde manzaraya karşı balığınızı yiyip kadehlerinizi sağlığınıza tokuştuturken bizi de düşünün. Ertesi sabah İon Village dan ayrılırken birçok güzel ortak proje hayaliyle süren sohbetimizi 40 yıl hatırı kalacak bir kahve ile noktaladık. Karaburun ve Mordoğan koylarını ziyaret edip ayıbalıklarını görme hayali ile yarımadayı tavaf ettik ama maalesef ayıbalıkları kaçmış, kışın yavrulamaya mağaralara geldikleri söyleniyor. Fauna ve ekosistemin çok zengin olduğu bu topraklar da maalesef doğallığını çarpık kentleşme ile kaybetmeye başlamış …

Bu kısa hafta sonu kaçamağı bize çok iyi geldi, özellikle de fark yaratan, yaratmaya çalışan bu yüce gönüllü insanları tanımak moralimizi yükseltti. 7-8 eylül de oyuk festivalinde tekrar o havayı koklamak dileğiyle yerimize yurdumuza döndük. Yeni hayaller, yeni başlangıçların arifesinde Simbiyoz Aktivite’ye daha bir dört elle sarılma motivasyonu içinde…